[relacja?] fiat621 poż.
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
- Hurragan76
- Posty: 188
- Rejestracja: sob wrz 12 2009, 10:44
- Lokalizacja: Bemowo
...no fajnie, z tematu o fiacie zrobił się temat o syrenie
Naprawdę nikt nie ma dostępu do "mojego" fiata621 i nie może mnie wspomóc kilkoma fotkami???
P.S.
OSTOJA, zapomniałem Ci podziękować za pomysł impregnacji kartonu caponem. Jest to (dla mnie) "jedyna słuszna koncepcja". Tylko ten zapach w domu, za który zona nie pochwaliła
Naprawdę nikt nie ma dostępu do "mojego" fiata621 i nie może mnie wspomóc kilkoma fotkami???
P.S.
OSTOJA, zapomniałem Ci podziękować za pomysł impregnacji kartonu caponem. Jest to (dla mnie) "jedyna słuszna koncepcja". Tylko ten zapach w domu, za który zona nie pochwaliła
Ostatnio zmieniony ndz gru 27 2009, 10:45 przez Hurragan76, łącznie zmieniany 2 razy.
Widocznie pamiętam jakąś Syrenkę, której właściciel po stwierdzeniu, że może hamować piętami, deskami załatał dziurę w podłodze, albo był zmuszony wymienić całą metalową "przegniłą" podłogę na deski. To było tak dawno - późne lata pięćdziesiąte - wczesne sześćdziesiąte. Pozdrawiam.Ceva pisze:Niestety Syrena od początku produkcji miała podłogę metalową.
- Hurragan76
- Posty: 188
- Rejestracja: sob wrz 12 2009, 10:44
- Lokalizacja: Bemowo
Miejsce pana Zdzicha niemal gotowe:
ponieważ tyłek pana Zdzicha ma pochodzenie hrabioskie, będzie on miał pikowaną kanapę ze smoczej skóry Made in Komodo
Wyjaśniła się kwestia podłogi: "Nadwozie o konstrukcji całkowicie metalowej, typu otwartego (...)"
ale pojawiła się kolejna wątpliwość: "Samochód stanowiska ognoiowego, który przy dobrym zaopatrzeniu wodnym może spełniać rolę autopogotowia przeciwpożarowego" (...) "Kolor nadwozia ochronny, o ile umowa nie przewiduje inaczej"
Kolor ochronny - czyli jaki? Khaki - jak w to w wojsku?
(cytaty z "WARUNKI TECHNICZNE MATERIAŁÓW WOJSKOWYCH. Samochód pożarniczy dla straży garnizonowych na podwoziu "Polski fiat" model 621L", MSW, Wa-wa 1937r)
ponieważ tyłek pana Zdzicha ma pochodzenie hrabioskie, będzie on miał pikowaną kanapę ze smoczej skóry Made in Komodo
Wyjaśniła się kwestia podłogi: "Nadwozie o konstrukcji całkowicie metalowej, typu otwartego (...)"
ale pojawiła się kolejna wątpliwość: "Samochód stanowiska ognoiowego, który przy dobrym zaopatrzeniu wodnym może spełniać rolę autopogotowia przeciwpożarowego" (...) "Kolor nadwozia ochronny, o ile umowa nie przewiduje inaczej"
Kolor ochronny - czyli jaki? Khaki - jak w to w wojsku?
(cytaty z "WARUNKI TECHNICZNE MATERIAŁÓW WOJSKOWYCH. Samochód pożarniczy dla straży garnizonowych na podwoziu "Polski fiat" model 621L", MSW, Wa-wa 1937r)
- Hurragan76
- Posty: 188
- Rejestracja: sob wrz 12 2009, 10:44
- Lokalizacja: Bemowo
jjacek jesteś wielki!!!
OGROMNE DZIĘKI, masz tego więcej? Będę bardzo wdzięczny.
(Hym! Podłoga jednak drewniana)
OGROMNE DZIĘKI, masz tego więcej? Będę bardzo wdzięczny.
(Hym! Podłoga jednak drewniana)
Ostatnio zmieniony pn lut 08 2010, 15:28 przez Hurragan76, łącznie zmieniany 1 raz.
- Hurragan76
- Posty: 188
- Rejestracja: sob wrz 12 2009, 10:44
- Lokalizacja: Bemowo
Ja bym Hurraganie tak nie dramatyzował, bo przecież nie jest źle
Z pewnością jest wiele możliwości, żeby to poprawić odrobinę - osobiście bym nasączył nieco cyjanoakrylem i podszlifował - myślę, że obyłoby się bez szpachli - choć każdy robi jak lubi
Pozdrawiam
Z pewnością jest wiele możliwości, żeby to poprawić odrobinę - osobiście bym nasączył nieco cyjanoakrylem i podszlifował - myślę, że obyłoby się bez szpachli - choć każdy robi jak lubi
Pozdrawiam
Moje relacje:
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
Witam
Przy posiłkowaniu się samochodem z Mysłowic trzeba wziąć poprawkę na to, że tych samochodów było wyprodukowanych niewiele i każdy w zasadzie był inny.
Widać to na porównaniu samochodu z CMP (notabene przekazanego tam z mojej Straży Pożarnej) z modelem (zupełnie inna konstrukcja tylnych schowków i przedziału motopompy, różnice w samych schowkach pod ławkami itp.
Niestety nie dysponuję starymi fotkami Fiata, jako historyk OSP mam tylko opis techniczny gdybyś go potrzebował. Ja korzystałem z tej kartonówki do tworzenia modelu 3D (podobnie jak "Bystrego" pierwszego wozu z mojej OSP) i teraz przerabiam FIATA by Modelik na Fiata by OSP Pilica.
Przy posiłkowaniu się samochodem z Mysłowic trzeba wziąć poprawkę na to, że tych samochodów było wyprodukowanych niewiele i każdy w zasadzie był inny.
Widać to na porównaniu samochodu z CMP (notabene przekazanego tam z mojej Straży Pożarnej) z modelem (zupełnie inna konstrukcja tylnych schowków i przedziału motopompy, różnice w samych schowkach pod ławkami itp.
Niestety nie dysponuję starymi fotkami Fiata, jako historyk OSP mam tylko opis techniczny gdybyś go potrzebował. Ja korzystałem z tej kartonówki do tworzenia modelu 3D (podobnie jak "Bystrego" pierwszego wozu z mojej OSP) i teraz przerabiam FIATA by Modelik na Fiata by OSP Pilica.
Samochodów wyprodukowano stosunkowo dużo. Ale opuszczały fabrykę jako podwozia ze ścianą grodziową (do wysokości okien) i maską silnika. Reszta była domeną firm karosujących - ja czytałem o trzech. Dodatkowo w poszczególnych firmach konstrukcje też różnicowano w zależności od zamówienia i przeznaczenia. Pojazdy np. straży garnizonowych były nieco odmienne od cywilnych. Różnicę widać na pierwszy rzut oka w przednich błotnikach, naturalnie jak wspomniałeś tył to już całkiem sporo różnic.