[Relacja] Sd.Kfz. 2 NSU Kettenkrad Modelik 4/04 (skala 1/25)
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Po obejrzeniu monografii dotyczących Kettenkrad'a postanowiłem
wzbogacić wnętrze pojazdu o zaznaczone na poniższym zdjęciu elementy
gdyż wyposażenie z wycinanki jest dosyć ubogie.
Elementy zaznaczone na czerwono już są zrobione (nie jest to może mistrzostwo świata, ale ćwiczenie czyni mistrzem )
(elementy zaznaczone na zielono dopiero się zrobią).
Jestem też po drugim podejściu w wykonaniu opony.
Sposób wykonania zaczerpnąłem z relacji:
http://www.piterpanzer.com/1-25saf/view ... 7470f0e345
Jedynie co, to należało dobrać grubość bieżnika (papieru), rozrysować,
wyciąć i skleić:
Muszę jeszcze znaleźć sposób na wykonanie boków opony, bo te które
zrobiłem z kleju nie wyszły mi równo. Widać to dokładnie na poniższym zdjęciu
wzbogacić wnętrze pojazdu o zaznaczone na poniższym zdjęciu elementy
gdyż wyposażenie z wycinanki jest dosyć ubogie.
Elementy zaznaczone na czerwono już są zrobione (nie jest to może mistrzostwo świata, ale ćwiczenie czyni mistrzem )
(elementy zaznaczone na zielono dopiero się zrobią).
Jestem też po drugim podejściu w wykonaniu opony.
Sposób wykonania zaczerpnąłem z relacji:
http://www.piterpanzer.com/1-25saf/view ... 7470f0e345
Jedynie co, to należało dobrać grubość bieżnika (papieru), rozrysować,
wyciąć i skleić:
Muszę jeszcze znaleźć sposób na wykonanie boków opony, bo te które
zrobiłem z kleju nie wyszły mi równo. Widać to dokładnie na poniższym zdjęciu
Opona skończona,
Skoro model jest kartonowy, to glut z kleju poszedł pod nóż.
Rozrysowałem bok opony na 6 pierścieni, a po sklejeniu zagruntowałem
SG i przeszlifowałem (ale już na sklejonej oponie):
I to by było tyle w temacie opony, teraz pozostaje jeszcze zrobienie całej reszty do tej opony .
Zajmie to trochę czasu, bo w wycinance widelec przedni, a szczególnie
jego mocowanie do kadłuba jest bardzo uproszczone i nie do końca
zgodne z rzeczywistością .
Widać to na poniższych zdjęciach:
(źródło: http://www.papirmodeller.com/nsu/nsu.html)
(źródło: http://onlinedid.com/products/wwii/60012/)
Dlatego widelec i mocowanie do kadłuba spróbuję zrobić od nowa. C.d.n.
Skoro model jest kartonowy, to glut z kleju poszedł pod nóż.
Rozrysowałem bok opony na 6 pierścieni, a po sklejeniu zagruntowałem
SG i przeszlifowałem (ale już na sklejonej oponie):
I to by było tyle w temacie opony, teraz pozostaje jeszcze zrobienie całej reszty do tej opony .
Zajmie to trochę czasu, bo w wycinance widelec przedni, a szczególnie
jego mocowanie do kadłuba jest bardzo uproszczone i nie do końca
zgodne z rzeczywistością .
Widać to na poniższych zdjęciach:
(źródło: http://www.papirmodeller.com/nsu/nsu.html)
(źródło: http://onlinedid.com/products/wwii/60012/)
Dlatego widelec i mocowanie do kadłuba spróbuję zrobić od nowa. C.d.n.
Niestety, długo nie trwała radość ze skończonej opony. Przy pracach nad
widelcem okazało się, że opona wyszła za gruba o prawie 2 mm. O ile główny
bieżnik mieści się w wymiarach, to boki muszą być cieńsze. W oryginale
stosowane były opony 3,5x19, więc w skali 1:25 szerokość opony
powinna wynosić 3,556 mm.
No cóż, trzeba będzie zrobić kolejną oponę.
widelcem okazało się, że opona wyszła za gruba o prawie 2 mm. O ile główny
bieżnik mieści się w wymiarach, to boki muszą być cieńsze. W oryginale
stosowane były opony 3,5x19, więc w skali 1:25 szerokość opony
powinna wynosić 3,556 mm.
No cóż, trzeba będzie zrobić kolejną oponę.
- Jacek Bula
- Posty: 278
- Rejestracja: pn paź 13 2008, 19:01
- Lokalizacja: Małkinia Górna
Witaj.
Oponę zrobiłeś piękną, aż szkoda, że jest o te 2mm za duża. Gdybyś zamiast 5ciu pierścieni (na główny bieżnik- czoło) użył tylko trzech, śądzę, że będzie dobrze.
Model wychodzi super, też bym go (bo mam w planach zaraz po Opelku) chciał tak skleić. Powiedz też mi, jak możesz, jakich farbek używasz do retuszu.
Pozdrawiam i życzę powodzenia, Jacek.
Oponę zrobiłeś piękną, aż szkoda, że jest o te 2mm za duża. Gdybyś zamiast 5ciu pierścieni (na główny bieżnik- czoło) użył tylko trzech, śądzę, że będzie dobrze.
Model wychodzi super, też bym go (bo mam w planach zaraz po Opelku) chciał tak skleić. Powiedz też mi, jak możesz, jakich farbek używasz do retuszu.
Pozdrawiam i życzę powodzenia, Jacek.
Właśnie główny bieżnik jest prawidłowo zrobiony, bo przynajmniej na zdjęciach pojazdu w większości opona ma bieżnik pięciorzędowy.Jacek Bula pisze:... Gdybyś zamiast 5ciu pierścieni (na główny bieżnik- czoło) użył tylko trzech, śądzę, że będzie dobrze.
Problem jest w bokach opony. Rozrysowałem powtórnie bok opony, ale na 3 pierścienie 0,1 mm (oznaczone numerkami).
I po sklejeniu uzyskałem coś takiego (jeszcze przed zagruntowaniem, szlifowaniem i malowaniem)
Z tym super to nie przesadzajmy. Super, to na tym forum inni sklejają. Ale dziękuję za dobre słowoJacek Bula pisze:...Model wychodzi super, też bym go (bo mam w planach zaraz po Opelku) chciał tak skleić. Powiedz też mi, jak możesz, jakich farbek używasz do retuszu...
A co do farb to używam Humbrol'a , a jako barwę podstawową dla pojazdu dobrałem nr 93 matt. Pewnie prościej byłoby kupić Pactrę A104, ale wolę malować Humbrol'em.
Dziękuję za życzenia, na pewno się przydadząJacek Bula pisze:... Pozdrawiam i życzę powodzenia, Jacek.
Aby dać sobie wytchnienie od opon, postanowiłem dorobić zegary wzorując się na:
Po wydrukowaniu wyszło coś takiego:
Po nie udanych próbach z wikolem i UHU, które po wyschnięciu miały imitować szybki,
zdecydowałem się zrobić je z folii.
Poniżej próbne wykonanie elementów zegarów:
Jak widać wymagają jeszcze dopracowania (czyt. dokładniejszego wykonania )
pozdrawiam
Po wydrukowaniu wyszło coś takiego:
Po nie udanych próbach z wikolem i UHU, które po wyschnięciu miały imitować szybki,
zdecydowałem się zrobić je z folii.
Poniżej próbne wykonanie elementów zegarów:
Jak widać wymagają jeszcze dopracowania (czyt. dokładniejszego wykonania )
pozdrawiam
Nastąpiła dłuższa przerwa w relacji, bo wymyśliłem sobie, że kettenkrad będzie
miał zamontowany karabin MG34, który postanowiłem zrobić od podstaw.
Brakuje jeszcze nóżek i drobnicy przy zamku.
Jest to pierwsza wersja i dopiero po pomalowaniu okaże się co trzeba zmienić lub co dodać.
Prace nad kolejną wersją zegarów nadal trwają , ale przynajmniej opony są już gotowe (do pojazdu i wózka):
miał zamontowany karabin MG34, który postanowiłem zrobić od podstaw.
Brakuje jeszcze nóżek i drobnicy przy zamku.
Jest to pierwsza wersja i dopiero po pomalowaniu okaże się co trzeba zmienić lub co dodać.
Prace nad kolejną wersją zegarów nadal trwają , ale przynajmniej opony są już gotowe (do pojazdu i wózka):
Druty są wygięta tak, aby odległość pomiędzy miejscami na których opiera się opona,Tempest pisze:Ciekawy patent z tymi 'trzymadłami' opon wykonanymi z drutu. Czy podczas malowania oponka tego nie spadała ?
była większa niż wewnętrzna średnica. Wtedy sprężystość drutu przytrzymuje oponę.
Ale mimo to, trzeba malować delikatnie, bo przy mocniejszym nacisku pędzla, może się lekko obrócić.
Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby któraś spadła.