[Relacja] Betjuszka dla Miszy

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Metalmic
Posty: 272
Rejestracja: sob mar 26 2005, 12:42
Lokalizacja: Jelenia Góra

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Metalmic »

gnam dzięki za opinię masz do tego prawo. Ale mam wrażenie że przed jej wygłoszeniem to oprócz oglądania obrazków nie przeczytałeś z tekstu ani zdania, a szkoda. Jak Wujek był łaskaw wspomnieć to nie aluminium a żeliwo. Blok silnika malowany był farbą Dupli o nazwie Iron Mica silver co w wolnym tłumaczeniu oznacza srebrny żeliwny. Silnik, który próbuję zbudować to amerykański lotniczy Liberty zakupiony przez sowietów i upakowany do Betki. Poniżej masz przykład wręcz dramatycznej jakości wykonania odlewu z tamtych lat i z tamtych stron.

Obrazek

Wujku :oops:

Co do uzbrojenia wieży to faktycznie jest z czego wybrać:

Obrazek

Osobiście skłaniam się do takiej wersji jak poniżej. Bardziej zajmuje mnie jednak sprawa czy robić to w dioramie czy nie. Mam pewien pomysł ale decyzji jeszcze nie ma. Piter problem z wykonaniem innej wersji niż te "standardowe" polega na tym, że oprócz pojedynczych najczęściej nędznej jakości zdjęć nie ma na ten temat materiałów, choć nie ukrywam, że temat jest bardzo nęcący.

Obrazek
Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

Metalmic, jeśli chodzi o inne wersje BT, to czasami dość ciekawe materiały, z rysunkami, można znaleźć w monografiach, zza wschodniej granicy.
mario555
Posty: 147
Rejestracja: czw sie 16 2007, 8:56
Lokalizacja: Bydgoszcz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mario555 »

Dioramie stanowcze TAK!
Manufaktura Modelarska
Akcesoria do modeli kolejowych 1:25, 1:45 http://www.mariomodelario.eu
Nity, śruby, nakrętki, wydruki 3D
Awatar użytkownika
Wujek Andrzej
Posty: 1900
Rejestracja: czw paź 16 2003, 11:41
Lokalizacja: Tychy
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Wujek Andrzej »

Fakt :oops:

Wiedziałem że to jeden z 2000 zakupionych amerykańskich używanych silników . Ale mi się nie chciało zaglądnąć do monografii i sprawdzić dokładniej . Myślałem o Liberty , wpisałem co innego , silnik z 10 TP (konstrukcji pokrewnej) .

Gdybym nie chciał błysnąć , nie edytował posta i pozostał on w pierwotnej wersji to bym się wstydzić nie musiał .

Gdybym się nazywał Metalmic to bym BT ustawił na bruku , gąsienice zabezpieczył na błotnikach i skręcił przednie koła . Nie spotkałem zbyt wiele modeli które by tak eksponowały jego kołowe możliwości . Niektórzy się ich nawet nie domyślają .
Awatar użytkownika
gnam
Posty: 48
Rejestracja: ndz lis 16 2008, 20:44

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gnam »

Czytałem i to wszystko ale jakoś informacja o tych kilogramach i żeliwie mi umkła. Bardziej mi ostatnio po głowie chodzą aluminiowe kartery i cylinder właśnie z żeliwa.
Co do fotki to jest eksponat "muzealny czyli wypucowany do połysku co nie pokazuje jego pierwotnego wyglądu.
Tak czy inaczej to co robisz jest fenomenalne a takie moje uwagi zapewne są tylko motywatorem do jeszcze lepszego wykonania bo diabeł tkwi w szczegółach.
Awatar użytkownika
Metalmic
Posty: 272
Rejestracja: sob mar 26 2005, 12:42
Lokalizacja: Jelenia Góra

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Metalmic »

Tak Wujku to naprawdę bardzo ciekawa konstrukcja. Sądzę że jeszcze mniej osób zdaje sobie sprawę z faktu iż czołg posiada inny układ kierowniczy do jazdy na kołach (kierownica), a inny do jazdy na gąsienicach (drążki sterowe). Ale najciekawsze jest to, że w zależności od chodu niepędzane są różne koła więc i układ przeniesienia mocy jest oddzielny. Trochę mi zajęło aby się w tym połapać i to rozpracować.
Piter akurat jeśli chodzi o materiały to prawdopodobnie mam wszystko co wydano na temat czołgów serii BT. Zawdzięczam to znajomością kilku osób za wschodniej granicy, na których mogę zawsze liczyć. Wiesz mi nie ma tego wiele.
BALROG
Posty: 639
Rejestracja: pt lis 18 2005, 11:51
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: BALROG »

Metalmic pisze:Tak Wujku to naprawdę bardzo ciekawa konstrukcja. Sądzę że jeszcze mniej osób zdaje sobie sprawę z faktu iż czołg posiada inny układ kierowniczy do jazdy na kołach (kierownica), a inny do jazdy na gąsienicach (drążki sterowe). Ale najciekawsze jest to, że w zależności od chodu niepędzane są różne koła więc i układ przeniesienia mocy jest oddzielny. Trochę mi zajęło aby się w tym połapać i to rozpracować.
Piter akurat jeśli chodzi o materiały to prawdopodobnie mam wszystko co wydano na temat czołgów serii BT. Zawdzięczam to znajomością kilku osób za wschodniej granicy, na których mogę zawsze liczyć. Wiesz mi nie ma tego wiele.
Mysle że wiecej osób wie o tego typu czołgach !! Miedzy innym 10 TP który był podobna konstrukcją
Jestem tylko ciekaw jak to sie sprawdzało w rzeczywistości
KIBOU DAKE WA SHINJITE !!!!!!!!!!!!
Elco 80' Torpedo Boat PT-596
SCHNELLBOT S-100
Awatar użytkownika
Metalmic
Posty: 272
Rejestracja: sob mar 26 2005, 12:42
Lokalizacja: Jelenia Góra

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Metalmic »

Witaj BALROG.
Fakt że konstrukcja czołgów serii BT i prototypu czołgu 10 TP jest pokrewna nie świadczy o znajomości tej konstrukcji. Nie bez przyczyny mówiłem o oddzielnych układach kierowania i przeniesienia mocy w czołgu BT. To nie miejsce na dyskusję (zapraszam na pw.) nad różnicami w konstrukcji obu wozów, ale w 10 TP tego nie uświadczysz.
Awatar użytkownika
jacekkarolczak
Posty: 165
Rejestracja: ndz paź 17 2004, 17:09
Lokalizacja: Łódź

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jacekkarolczak »

Sorki za wcinkę, ale chyba się mylisz. Jak wyobrażasz sobie 10TP bez skręcanej pierwszej pary kół nośnych i napędu którejś pary? Układ kierowania i napędu MUSIAŁ być oddzielny dla jazdy na kołach i gąsienicach... Przyznaję nowatorskie rozwiąznia tego tanka, ale nie był jedyny na świecie. A bez Christiego wogóle by go nie było...
Crawling rulez
Awatar użytkownika
Metalmic
Posty: 272
Rejestracja: sob mar 26 2005, 12:42
Lokalizacja: Jelenia Góra

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Metalmic »

:shock:
Witaj Jacku. Jak mniemam to źle mnie musiałeś zrozumieć. Różnice w konstrukcji obu wozów są zasadnicze. Podobieństwa są bo być muszą z uwagi na zastosowany typ zawieszenia. Nie zmienia to faktu że zasady działania poszczególnych mechanizmów są różne, a nie że nie występują. Polski prototyp był konstrukcją bardziej zaawansowaną technicznie i posiadał szereg rozwiązań innych niż w czołgach BT.

Jeszcze raz proszę o nie pisanie w tym wątku o czołgu innym niż serii BT i jednocześnie zapraszam na pw.
ODPOWIEDZ