*[Relacja/Pojazd] Katiusza BM-13 US-6 Studebaker

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Piterski
Posty: 1011
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

Z jednej strony podziwiam efekt twojej pracy, a z drugiej przypominają mi się słowa kolegi QN-a na temat waloryzacji. Mówił on bardzo słusznie że trzeba sie najpierw dobrze zastanowić jak takie zabrudzenia czy ślady eksploatacji powstają i układają sie w rzeczywistości.
Mówię o tym dlatego iż nie wyobrażam sobie by na wale napędowym osadzało się błoto. To jest element wirujący i żadne błoto się tam nie utrzyma. Inna sprawa iz osobiście sądzę że przesadziłeś z ilością tego błota.
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.
jurgen
Posty: 321
Rejestracja: śr mar 31 2004, 1:06
Lokalizacja: Rzeszów
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jurgen »

Witam!
Piterski pisze: To jest element wirujący i żadne błoto się tam nie utrzyma. Inna sprawa iz osobiście sądzę że przesadziłeś z ilością tego błota.
Co do wału napędowego to bym się zgodził, natomiast z ilością błota bym polemizował. W końcu front to front, pogoda pod psem a i bezdroża wszędzie. A 'Iwan' nie zawsze dbał o czystość wozów, szczególnie podczas natarcia czy odwrotu :)

Tak czy siak dziękuje za uwagę, jest to drugi model jaki obłociłem i ciągle jeszcze się ucze fachu waloryzacji :)
Pozdrawiam,
Jerzy Janukowicz
------------------------------------
http://jerzyjanukowicz.pl
http://sklej-model.pl Autorskie wydawnictwo
Piterski
Posty: 1011
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

jurgen pisze:
[...] natomiast z ilością błota bym polemizował. W końcu front to front, pogoda pod psem a i bezdroża wszędzie. A 'Iwan' nie zawsze dbał o czystość wozów, szczególnie podczas natarcia czy odwrotu :)
Oczywiście zastrzeżenia do ilości błota są tylko moimi odczuciami estetycznymi i nie muszą być zgodne z Twoją wizją.
Ja sie osobiście na technikach waloryzacji nie znam i sie ich nie podejmuje bo moje umiejętności w materii czystego sklejania są za niskie, ale mam okazję uczestniczyć w spotkaniach QWKAK-u i miedzy innymi praktycznie ten temat był tam przerabiany. Stąd też pozwoliłem sobie na moje uwagi.
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.
Awatar użytkownika
Drasha
Posty: 20
Rejestracja: pt lip 21 2006, 23:26

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Drasha »

Jak dla mnie efekt ubłocenia wyszły wyśmienicie, no tylko ten wał:/ ale i tak jest super.
Pozdrawiam Drasha.
Obrazek
jurgen
Posty: 321
Rejestracja: śr mar 31 2004, 1:06
Lokalizacja: Rzeszów
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jurgen »

Witam!

Pora trochę ruszyć relację :) Ostatnio byłem na wyjeździe urlopowym, toteż postęp prac był niewielki.
Wczoraj miałem cały wieczór wolny i mogłem poświecić go na budowę modelu. Postanowiłem wykonać szyny prowadnic rakietowych. Części składowe pokazywałem w poprzednim poście.
Z oryginalnej wycinanki zostały tylko same szyny. Zostały to może nieco dziwne słowo, gdyż tylko one zostały zaprojektowane przez autora. Wszystkie pozostałe elementy łączące musiałem sam dorobić.
Po sklejeniu w całość i "przymierzeniu" do Studa opadła mi kopara - gdzieś musiałem się kopnąć w obliczeniach bo całosć jest za szeroka w stosunku do Studa - jakies 2 cm.
Przeanalizowawszy projekt doszedłem do wniosku, że nie uwzględniłem szerokości poszczególnych szyn przy projektowaniu łączników.
I teraz mam wielki dylemat:
1) rozłożyć wszystko na części składowe - poprzycinać łaczniki i ponownie skleić
2) odkleić jedną szynę bez naruszania pozostałych - wtedy szerokosć będzie ok. Jednakże Katiusza ma 8 prowadnic a moja miałaby 7...

Zanim podejme jakiekolwiek środki zaradcze, najpierw skleję parę rakietek i przypasuje do prowadnic.

W chwili obecnej prowadnice wyglądają następujaco (po odklejeniu jednej szyny):

Obrazek
Obrazek

Kontynuacja relacji nastąpi zapewne najwcześniej w sobotę po południu ;)

PS. Poprawiłem waloryzaje wału napędowego :)
Pozdrawiam,
Jerzy Janukowicz
------------------------------------
http://jerzyjanukowicz.pl
http://sklej-model.pl Autorskie wydawnictwo
Awatar użytkownika
zary
Posty: 88
Rejestracja: wt paź 18 2005, 21:07
Lokalizacja: Nisko

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zary »

Wszyskto fajnie wychodzi,obserwuję od dłuższego czasu tą relacje :).
Ale mam małe zastrzeżenie do prowadnic a chodzi mi o ilość czy czasem nie powinno być ich osiem. Może sie nie znam :-?
jurgen
Posty: 321
Rejestracja: śr mar 31 2004, 1:06
Lokalizacja: Rzeszów
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jurgen »

zary pisze:Wszyskto fajnie wychodzi,obserwuję od dłuższego czasu tą relacje :)
dziękuje za uwage :)
zary pisze:Ale mam małe zastrzeżenie do prowadnic a chodzi mi o ilość czy czasem nie powinno być ich osiem. Może sie nie znam :-?
heh... czasami odnosze wrażenie, że nie wszyscy czytają dokładnie postów.... :) /patrz linijka tekstu nad zdjęciem/ :):)
Pozdrawiam,
Jerzy Janukowicz
------------------------------------
http://jerzyjanukowicz.pl
http://sklej-model.pl Autorskie wydawnictwo
Awatar użytkownika
zary
Posty: 88
Rejestracja: wt paź 18 2005, 21:07
Lokalizacja: Nisko

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zary »

ups nie doczytałem leń jestem
jurgen
Posty: 321
Rejestracja: śr mar 31 2004, 1:06
Lokalizacja: Rzeszów
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jurgen »

spoko :) jednak problem pozostaje - zostawic 7 prowadnic, czy rozkleic wszystko i skrocic laczniki....


chyba jednak wybiote ten drugi wariant - jak juz sie bawic w modelarstwo to porzadnie :)
Pozdrawiam,
Jerzy Janukowicz
------------------------------------
http://jerzyjanukowicz.pl
http://sklej-model.pl Autorskie wydawnictwo
Awatar użytkownika
janusz
Posty: 14
Rejestracja: sob sty 28 2006, 22:01
Lokalizacja: Wrocław

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: janusz »

Jurgen bardzo mi się podoba Twój model :spoko:

Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ